В Україні спостерігається тренд зростання торгівлі підробною тютюновою продукцією.
Продовжує зростати загальний рівень нелегальної торгівлі тютюновими виробами — у 2019 році він сягнув позначки 6.6%, маючи стійку тенденцію до зростання починаючи з 2017 року. Про це свідчать дані проекту Моніторингу нелегальної торгівлі тютюновими виробами в Україні, що проводить Kantar Україна на замовлення провідних вітчизняних виробників тютюнових виробів, які входять у топ-10 платників податків в Україні.
Починаючи з другої половини 2019 року спостерігається тренд зростання торгівлі контрафактом (підробною продукцією) в Україні.
«Починаючи з другої половини 2019 року, рівень контрафакту суттєво зростає – його частка на початку 2020 року складає 1,5%, що є найбільшим показником за останні роки», — прокоментував Андрій Семенов, Аккаунт директор Kantar Україна.
Найбільш поширеною нелегальною маркою сигарет на ринку України є Compliment з маркуванням Duty Free, а також Credo, Marshall, Fest та NZ, частка яких складає 48% у структурі нелегально ввезеної продукції.
Рівень нелегальної торгівлі тютюновими виробами — у 2019 році він сягнув позначки 6.6%, маючи стійку тенденцію до зростання починаючи з 2017 року
Нелегальна продукція переважно розповсюджується у 6-ти областях України: Харківській, Дніпропетровській, Запорізькій, Одеській, Хмельницькій та Чернівецький. Найбільший внесок у продаж нелегальної продукції приходиться на Харківську область, де продається 26% від всього обсягу нелегальної продукції.
«Ще однією цікавою особливістю у 2020 році є те, що 22% контрабанди прибуває з Білорусі — це також є одним з «антирекордів» за останні роки», - зауважив Андрій Семенов.
Вуличні торговці, магазини, відкриті ринки та кіоски виступають основними каналами поширення нелегальної продукції в Україні. Понад 75% контрабанди та підробки поширюється саме через вуличних торговців, магазини та відкриті ринки.
Структура дослідження: 3000 курців, старші за 18,5 років. 6 разів на рік. інтерв’ювання, отримання пачок, дослідження пачок, виявлення нелегальних пачок.
Джерело Kantar